Wednesday, November 17, 2010

Mana satu ni??

mane satu aku nk buat ni.. pening la kepale aku pikir..
tolong bg pendapat skit ape aku patut buat..
aku ade sebiji pajero.. tp xbp nk ok.. kos nk btulkan pun dalam RM10,000 sbb aku nk tutar enjin dan sebagainye..


tp skang ni dlm hati dah bekenan kat kete ni..


hahah.. tp downpayment pn dh RM30,000 bulan2 RM1xxx
tp mmg puas ati la kot pki kete ni kn.. masalah skang ni aku xtau mane satu aku nk buat..
nk beli je kete lain dan pedulikan pajero tu atau pn betulkan je pajero tu.. dan dah boleh pakai.. utang pn dh xbanyak.. syg plak nk biarkn je..
tp kedua dua kete tersebut mmg aku suke..
tp kene buat satu je pilihan.. kang pilih dua dua orang kate tamak plak.. org satu kete sampai 2,3..



33 comments:

  1. kalau akulah, aku beki pajero tu n then jual.. duit jual pajero tu leh wat down payment kete baru... haha.. ape2 pun, kalau pajero tu cm nazak sgt baik beli kete baru je..

    ReplyDelete
  2. hahhaa pendapat ahmad jo tuh bley pakai..~

    ReplyDelete
  3. ngeh3~
    syg pajero..
    mau kete baru..
    susa ni~

    kalo akula,
    beli kete baru jela..
    syg2 pon tp nt asek rosak
    kan nyusahkn namenye..

    ReplyDelete
  4. tp masalah skang pajero tu ade utang lg.. ade 17ribu lg.. kalau btulkan + utang dh jd 27ribu.. kalau jual pn xdapat harge 27ribu.. rugi plak cmtu..

    ReplyDelete
  5. Kalau ko mampu jual Pajero beli keta tu .

    Tapi kalau ko nak beli keta tu tapi tak nak jual Pajero . Baik ko repair Pajero dulu , keta yang ko nak beli tu makin lama makin murah .

    ReplyDelete
  6. touyakaruma : cadangan yang bagus.. akan cube diusehakn.. thanks all..

    ReplyDelete
  7. Pada akak.... lebih baik baiki Pajero tu sb x perlu tanggung hutang yang lebih tinggi.... Dah habis hutang Pajero tu nanti baru cuba usahakan utk jual dan beli kereta idaman....

    ReplyDelete
  8. fuziani : cadangan yg bernas gk tu kak.. terima kasih byk2..

    ReplyDelete
  9. haha..
    setuju dengan fuziani..
    yehaaa~

    ReplyDelete
  10. Beli pas kat i la.. i pki kancil je u.. Ehehehe

    ReplyDelete
  11. baiki je pajero tu dulu. =P
    i'm following youuu. =)

    ReplyDelete
  12. hehe.. kite sokong.. perbaik ape yg tuh dulu.. mesti dh byk berjasa kan..

    ReplyDelete
  13. a.ah jual pajero n then bei lah kete baru...wink2 n nnt dah beli kete singgah umah dalia...bawak dalia g jalan2 dulu ..ase ni idea plg bez hahaha

    ReplyDelete
  14. buat trade in kalau dpt..cun sangat la kreta kat bwah tu..aku pun nak..hehe..apa2 pun kena rujuk pada yg pakar dulu kalau benar2 nak setel hal ni..

    ReplyDelete
  15. heee..u la byr kan.... takkn berkire dgn i...

    ReplyDelete
  16. terima kasih byk2 semua yg memberi pendapat... saya akan cube pikirkan sume pendapat tu nnt..

    ReplyDelete
  17. wah...nak beli kereta??? baik jual pajero tu dulu...kalau tak sendiri yang susah nanti...okay???

    ReplyDelete
  18. repair pajero 2. then, jual. dapat duet jual pajero 2 beli viva jadilah tok mimy. hikhik c(:
    btw, mimy follow airul :) follow mimy balek tau ! hee .

    ReplyDelete
  19. tenet gelong..xleh bka shout/cbox.hrp mklum-----

    ReplyDelete
  20. hehe..apik pilih pajero..sbb ilangkan utang sikit2..

    ReplyDelete
  21. AKPK:
    belanje mesti ikut kemampuan. aset lame - high maintenance tapi incik airul cop $$ kan? :)

    ReplyDelete
  22. mane tau ni sy kj cop $$$? kantoi la kj sy org tau..

    ReplyDelete
  23. Hoho.. kalau saya.. tak dak duit lagi..maintain jer keta lama.. utang pon tak tambah.. tapi kalau duit ada lebih dan utang dah kurang.. boleh lar tambah lagi.. hikhikhik..

    ReplyDelete
  24. cop $$? haa keje ape tu? share skit..mane boleh kaya sorang..

    ReplyDelete
  25. pd qiqi...better baiki je pajero tu dr mik kete len yg byk ngn utang...lagi sakit

    ReplyDelete
  26. Aku minat dgn pajero ko tu... kalo ko taknak lagi, kasi aku la hehe

    ReplyDelete
  27. haiyo..civic is my fav 2...so dat i sokong kalau u amik civic..yang type r or mugen..mmg smart..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...