Monday, May 31, 2010

Mandi bersama sama isteri

Dari Aisyah r.a beliau berkata: "Aku biasa mandi bersama Nabi saw dalam 1 bekas. Kami bersama sama memasukkan tangan kami dalam bekas tersebut".

(Hadis riwayat Abdurrazaq & Ibn Abu Syaibah)

Menyikat rambut Nabi

Dari Aisyah r.a, beliau berkata: Saya biasa menyikat rambut Rasulullah saw,ketika itu saya sedang haid.

(Hadis riwayat Ahmad)



3. Doa pengasih mukmin

InsyaAllah sesiapa yang mengamalkan doa ini orang yang memandangnya akan jatuh kasih.

Metod: Baca doa ini sambil menadah tangan, selepas berdoa sapu pada

muka, atau bila anda ingin mencuci muka, bacalah doa pada air & sapu pada muka.

Thursday, May 27, 2010

Pengharaman penjualan rokok 14 batang tidak dapat dikuatkuasakan 1 Jun

PUTRAJAYA 27 Mei – Pengharaman penjualan rokok 14 batang tidak dapat dikuatkuasakan mulai 1 Jun ini kerana Kementerian Kesihatan memerlukan lebih banyak masa untuk membuat kajian mengenai kesannya.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, tarikh penguatkuasaan itu tidak dapat dilaksanakan kerana bimbang pengharaman penjualan rokok 14 batang akan menyebabkan lebih banyak lambakan rokok haram di negara ini.

"Pengecualian untuk penjualan rokok 14 batang sememangnya diberikan sehingga satu tarikh yang belum diputuskan pada 2010, namun kementerian sebelum ini membuat cadangan untuk mempercepatkannya kepada Jun ini.

"Memandangkan lebih banyak data diperlukan tentang kesannya, Kabinet semalam memutuskan supaya ia tidak dipercepatkan,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata, satu kenyataan juga akan dikeluarkan secepat mungkin mengenai perkara itu.

Sebelum ini, Tiong Lai pernah menyatakan bahawa penjualan rokok 14 batang akan diharamkan bagi mengehadkan kebolehcapaian awam terhadap rokok terutama di kalangan remaja dan hanya membenarkan penjualan rokok 20 batang yang harganya lebih mahal. – Bernama


senang je jgn jual rokok mahal2 mesti xramai orang beli rokok seludup.. ape susah.. asyik nk makan duit rakyat lebih-lebih rakyat kene la cari alternatif lain.. naik harge tinggi2 pn orang akan tetap beli rokok jugak.. makin ramai orang penagih rokok adalah sekarang ni..

Wednesday, May 26, 2010

ayat pengasih

*ayat pengasih

Berdasarkan kaedah fiqh “al aslu fi al ashya' ibahah”, maka hukum asal sesuatu

perkara adalah harus, selagi tiada perkara yang melanggar syariat dilakukan.

Sebagai contoh, seseorang menggunakan ayat pengasih untuk tujuan disayangi

oleh majikan & mendapat kedudukan yang baik dalam syarikat, maka ia adalah

dibolehkan, namun jika diamalkan hanya untuk nafsu, membalas dendam,

dengki, amalan tersebut adalah menyalahi syariat Islam, maka hukumnya adalah

dilarang (HARAM)

Ilmu pengasih

1. Pengasih Bismillah 6

Bismillah 6 mengandungi asma’ Allah (nama nama Allah) yang maha agung & maha hebat.

Metod: Baca Bismillah 6 ini sambil memandang pada lelaki/ perempuan idaman. Niatkan membaca bismillah dengan tujuan dia jatuh kasih pada kita

Akan menyusul :

-ayat supaya anak mendengar kata ibu bapa

-doa pengasih mukmin

2. Ayat supaya anak mendengar kata ibu bapa

Mendidik anak pada zaman siber bukanlah 1 perkara yang mudah. Anak anak zaman sekarang mudah terdedah pada pengaruh luar & anasir jahat, ini menyebabkan mereka menjadi liar, sukar dikawal dan lain lain. Al-Quran mempunyai kunci pada permasalahan ini, bacalah ayat yang terkenal dengan panggilan ayat seribu dinar ini. Keampuhan ayat ini memang telah terbukti insyaAllah

{At Tolaq:2-3}

Metod:Baca ayat ini sebanyak 3/5/7/9/11/21 ( min 3X, max 21X) selepas

solat terutamanya waktu subuh & maghrib

Akan menyusul :

-doa pengasih mukmin

Friday, May 21, 2010

[GAMBAR] casio EX-G1

http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/7/casio_ex_g1.jpg


http://www.streething.com/wp-content/uploads/2009/11/casio_exg1.jpg


Kamera tahan lasak.. ini adalah salah satu kamera tahan lasak yang ada dipasaran sekarang ini.. casio EX-G1 merupakan kamera digital kalis kejutan dan habuk serta didatangkan dalam rekaan nipis dan unik. Ia boleh merakam imej 12 megapiksel serta dilengkapi mod khas untuk digunakan ketika sedang berbasikal atau luncur papan. Fungsi rakaman interval misalnya secara automatik merakam gambar pegun dan video pada lat masa yang ditetapkan. Anda tidak perlu risau gangguan pada rakaman gambar kerana ia dilengkapi ciri penstabilan imej dan tahan kejutan meskipun jatuh daripada ketinggian 2 meter . EX-G1 juga kalis air IPX8 pada kedalaman 3 meter atau ketika terkena kontak terus pada air. Untuk melengkapkan ciri tahan lasaknya, EX-G1 turut dikatakan tahan dingin sehingga 14F.


http://www.studiolighting.net/wp-content/images/casio-ex-g1.jpg

Spec: ciri tahan lasak/kalis air 3m/kejutan 2m/habuk/dingin 14F. Resolusi 12.1MP/1/2.3CCD. JPEG/DCF1.0/DPOF/Muvi AVI/Motion JPEG/audio WAV. Memori 35.7MB/micro SD/SDHC/ lensa 35mm(38-114mm) / Aspherical/ F3.9-F5.4/ 3x Zum Optikal/ 4x zum digital/ 18.7x zum HD. Shutter 1/2-1 /1250s. ISO64-ISO3200. Skrin 2.5” TFT/ 230k. USB/AV/microfon/speaker/bateri lithium ion/boleh cas/saiz 103.5x64.2x19.9/154g.

Thursday, May 20, 2010

[GAMBAR] Buffalo DriveStation USB 3.0 HD-HXU3

http://www.tecnodrop.com/wp-content/uploads/2009/09/Buffalo-HD-HXU3.jpg


Buffalo DriveStation USB 3.0 HD-HXU3 merupakan pemacu keras luaran daripada Buffalo yang menawarkan kelajuan super sehingga 130MB sesaat iaitu tiga kali ganda lebih pantas berbanding USB 2.0. ia ideal untuk menjalankan program intensif pengurusan dan suntingan besar seperti perisian suntingan video CAD serta mampu menyimpan pelbagai kandungan digital seperti muzik,foto,video, fail grafik serta multimedia dengan pantas. Pemacu ini serasi dengan semua komputer sambungan USB 2.0 begitu juga dengan model USB 3.0 yang bakal diperkenalkan tidak lama lagi. Masa memindah data kira-kira 625MB sesaat dan boleh didapati dalam kapasiti 1TB/1.5TB/2TB. HD-HXU3 turut didatangkan dengan pakej salinan (backup) popular Memeo yang membenarkan pengguna menguruskan salinan data masa yang sebenar secara automatik dan selamat.


Buffalo HD-HU3 USB 3 Hard Disk with NEC IFC-PCIE2U3 controller


Spec: SATA 1TB/1.5TB/2TB. Serasi antaramuka USB3.0/USB2.0/turboUSB. Kadar pemindahan data 5Gbps (mod USB 3.0)/ 480Mbps (mod USB 2.0). perisian Memeo auto backup/ mod penjimatan tenaga. Kuasa 12W/ max 24W. Suhu 41-95c. OS windows 7/vista/xp/mac OS x 10.4. warna hatam/kemasan berkilat. Saiz 45x172x154mm/600g.

Wednesday, May 19, 2010

[GAMBAR] Dell adamo XPS

http://www.uncrate.com/men/images/2009/11/dell-adamo-xps.jpg



Dell adamo XPS yang bersaiz nipis ini iaitu kira-kira 0.4 inci (9.99mm) memang nipis. Tak percaya tgk gambar tu.. ia dilengkapi pelbagai ciri pengkomputeran dalam rekaan moden dan menarik, di samping fungsi baru yang memudahkan anda untuk mebuat kerja atau bermain game.. antaranya ialah fungsi mula segera iaitu dengan hanya melayangkan jari akan mengaktifkan sistem komputer dan mengeluarkan papan kekunci yang disimpan dalam skrin paparan untuk anda menaip. Papan kekunci ini juga mempunyai sudut yang dinaikkan sedikit bagi mambantu aliran udara kepada sistem. Dell Adamo XPS akan didatangkan bersama sistem windows7 .

http://2.bp.blogspot.com/_UJm1lSJKEM4/StQmeMlvHbI/AAAAAAAAB_c/kt1w9OPzDLk/Dell+Adamo+XPS+Side+2.jpg


Spec:

Intel Core 2 Duo 1.4Ghz/voltan Ultra Rendah/memori 4GB DDR3 800/HDD 128GB/skrin 13.4” WLED/HD 720p/papan kekunci rekaan ergonomik/sudut tinggi/teknologi pengesan lokasi terbina/WiFi 802.11n./02xUSB 2.0/audio/Ethernet (dongle) /OS windows7/edisi 64-bit/pilihan bateri kapasiti tinggi/saiz 340x275x9.99mm/harga bermula RM6,799.

Tuesday, May 18, 2010

[GAMBAR] Tablet PC terbaru

Tablet pc


Ramai yang mula minat dengan tablet pc skang ni.. arini nk cerita skit pasal tablet pc.. tablet pc ni slalu digunakan oleh org yg bekerje sebagai grafik designer.. kegunaan tablet pc ni boleh digunakan untuk melukis sbnarnye.. pc ni lebih mudah untuk dibawa kemana2 shj.. tak payah nk bwk2 extenal tablet untuk melukis.. bwk satu je dh cukup.. saiz tablet ni plak mcm laptop biase jgk ade kecik ade besar.. skrin tablet ni yg slalu kite tgk mesti boleh lipat so sng la lagi kj untuk melukis.. fungsi tablet pc ni same je mcm komputer lain cume pc ni boleh touch skrin la.. tu pasal sng melukis gune kom ni.. ni salah satu antare tablet pc yang tgh hot skang ni..

http://www.techgadgets.in/images/ls800-tablet-pc.jpg

http://www.hardwaresphere.com/wp-content/uploads/2009/06/archos-9-umpc-show-room.jpg

ARCHOS 9 TABLET PC ni antara tablet pc yg terbaru la.. ia boleh dikatekan sebagai netbook high end gak la. Ia dilengkapi windows 7 terkini, skrin sentuh, bentuk ergonomik, tetikus serta butang maya untuk memudahkan anda menavigasi menu pada skrin.. pc ni jgk boleh menjadi pemain media dengan paparan boleh ubah untuk anda menonton video HD penuh 1080p atau persembahan slaid foto. Memori yang sedia ada hanya 60GB sahaja.. sebab die netbook kan.. kalau nak muat turun kandungan multimedia pulak boleh muat turun dari ARCHOS MEDIA CLUB..


SPEC:
intel atom Z510 1.1 Ghz.
Skrin 8.9”/LED Backlight/1024x600.
Video intel poulsbo US15W.OS windows 7.
Memori 1GB DDR2 SDRAM 400/HDD 60GB.
WiFi/PCI-E/IEEE 802.11b/g/Ethernet/bluetooth 2.0+EDR.
Audio Realtek/ 2x speaker stereo/microfon.
Port USB 2.0/DC-IN/jek 3.5”.
kamera web 1.3MP.
bateri 5jam/adapter luaran.
Microsoft security essential/lotus/vTuner/windows live.
Saiz 256x134x17/800g.


Thursday, May 13, 2010

how many wiggies

http://projectalpha.com.my/wp-content/uploads/2010/05/wiggycount.jpg


217 wiggies.










Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.

Keputusan Penuh Malaysia VS Denmark. Malaysia berjaya ke pusingan separuh akhir

rentetan perjalanan pemain Malaysia bertemu Denmark.

1. Lee Chong Wei lwn Peter Hoeg Gade-menang
21-17,21-19
2. Koo Kien Keat/Tan Boon Heong lwn Carsten Mogensen/Mathias Boe-menang 21-17,21-19

3. Wong Choong Hann lwn Jan O Jorgensen-kalah 20-22, 21-16 dan akhirnya 18-21..Denmark menang.



4. Mohd Zakry Abdul Latif/Hoon Thien How lwn Lars Paaske/Jonas Rasmussen-kalah 26-24, 12-21, dan tewas 19-21

5. Muhd Hafiz Hashim lwn Joachim Persson-menang 21-12 dan 21-10

esok bertemu China. samasama la kita doakan yang terbaik untuk Malaysia.
selamat maju jaya

senang hati Malaysia dapat masuk separuh akhir ;))

Wednesday, May 12, 2010

Lesen Kebenaran menghalalkan perjudian

" Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussin, menyatakan kerajaan sedang menimbang kemungkinan mengeluarkan lesen bagi membenarkan pertaruhan dilakukan semasa Piala Dunia bulan depan sebagai langkah mengurangkan aktiviti pertaruhan haram di negara ini."




perlu ke kite menghalalkan yang haram? ape sebenarnye tujuan buat macam ni? adakah demi kepentingan rakyat atau atas dasar keuntungan? tak tersalah cakap, mereke semakin jauh dari objektif, tujuan utame kewujudan mereke, untuk menjage kebajikan rakyat.

pandangan anda. Setuju ke dengan tindakan ini?


[GAMBAR] anak nabila huda, Keisha Laila, cucu Amy Search


Keisha laila



tahniah Nabila Huda dan keluarga.

Tuesday, May 11, 2010

[VIDEO] Keputusan Penuh (KUMPULAN) Piala Thomas


KEPUTUSAN PENUH
PUSINGAN AKHIR PIALA THOMAS/UBER 2010
TARIKH: 11 MEI 2010
VENUE: STADIUM PUTRA, KOMPLEKS SUKAN BUKIT JALIL KUALA LUMPUR
PERINGKAT KUMPULAN

Kumpulan A
CHINA 4, KOREA 1
Lin Dan mn Park Sung Hwan 21-18, 25-23 [56 minit]
Cai Yun/Fu Haifeng mn Jung Jae Sung/Shin Baek Cheol 21-11, 21-12 [25 minit]
Chen Jin mn Shon Wan Ho 21-14, 21-13 [45 minit]
Guo Zhendong/Xu Chen kk Yoo Yeon Seong/Ko Sung Hyun 19-21, 21-19, 19-21 [67 minit]
Bao Chunlai mn Lee Hyun Ill 21-18, 21-15 [36 minit]

Kumpulan D
INDIA 4, AUSTRALIA 1
P. Kashyap mn Jeff Tho 21-8, 21-10 [26 minit]
Arvint Bhatt mn Chad Whitehead 21-6, 21-12 [23 minit]
Gurusaidutt R.M.V. mn Stuart Gomez 21-15, 21-13 [24 minit]
Thomas Sanave/Rupesh Kumar kk Glenn Warfe/Ross Smith 20-22, 18-21 [36 minit]
V. Diju/Akshay Dewalkar mn Raj Veeran/Chad Whitehead 21-12, 21-17 [20 minit]

Kumpulan B
MALAYSIA 2, JEPUN 3
Lee Chong Wei mn Kenichi Tago 21-12, 21-13 [38 minit]
Koo Kien Keat/Tan Boon Heong mn Noriyasu Hirata/Hirokatsu Hashimoto 21-13, 21-17 [27 minit]
Wong Choong Hann kk Sho Sasaki 17-21, 18-21 [44 minit]
Mohd Fairuzizuan Tazari/Zakry Latif kk Kenichi Hayakawa/Kenta Mazuno 15-21, 12-21 [27 minit]
Muhammad Hafiz Hashim kk Shoji Sato 10-21, 21-14, 18-21 [62 minit]

Kumpulan C
DENMARK 4, JERMAN 1
Peter Gade Hoeg mn Marc Zwiebler 21-12, 21-7 [34 minit]
Mathias Boe/Cartsen Mogensen mn Peter Kaesbauer/Oliver Roth 21-8, 21-13 [26 minit]
Jan O.Jorgensen kk Dieter Domke 19-21, 17-21 [33 minit]
Lars Paaske/Jonas Rasmussen mn Ingo Kindervater/Johannes Schoettler 21-13, 21-15 [32 minit]
Joachim Persson mn Fabian Hammes 21-3, 21-12 [22 minit]

PIALA UBER
Kumpulan B
INDONESIA 5, DENMARK 0
Adriyanti Firdasari mn Camilla Sorensen 21-11, 21-11 [34 minit]
Greysia Polii/Nitya Krishinda mn Kamilla Rytter Juhl/Christinna Pedersen 13-21, 21-15, 21-13 [59 minit]
Maria Kristin mn Karina Jorgensen 21-9, 21-6 [26 minit]
Shendy Puspa/Lilyana Natsir mn Lena Frier Kristiansen/Marie Ropke 21-17, 21-17 [34 minit]
Lindaweni Fanetri mn Line Kruse 21-6, 21-12 [25 minit]

Kumpulan C
JEPUN 5, RUSIA 0
Eriko Hirose mn Ella Diehl 21-18, 21-10 [42 minit]
Satoko Suetsuna/Miyuki Maeda mn Valeria Sorokina/Nina Vislova 17-21, 21-10, 21-16 [66 minit]
Ai Goto mn Olga Golovanova 21-16, 21-10 [27 minit]
Mizuki Fujii/Reika Kakiiwa mn Anastasia Russkikh/Ksenia Polikarpova 21-14, 21-18 [36 minit]
Sayaka Sato mn Natalia Perminova 21-13, 21-10 [26 minit]

Kumpulan A
MALAYSIA 0, CHINA 5
Sannatasah Saniru kk Wang Yihan 11-21, 8-21 [27 minit]
Goh Liu Ying/Ng Hui Lin kk Ma Jin/Wang Xiaoli 8-21, 10-21 [25 minit]
Tee Jing Yi kk Wang Xin 12-21, 5-21 [21 minit]
Woon Khe Wei/Vivian Hoo Kah Mun kk Du Jing/Yu Yang 9-21, 9-21 [25 minit]
Sonia Cheah Su Ya kk Jiang Yanjiao 15-21, 13-21 [30 minit]

Kumpulan D
KOREA 4, INDIA 1
Bae Seung Hee kk Saina Nehwal 22-20, 18-21, 17-21 [67 minit]
Lee Hyo Jung/Kim Min Jung mn Jwala Gutta/Ashwini Ponnappa 21-11, 21-13 [21 minit]
Sung Ji Hyun mn Adit Muttatkar 21-23, 21-11, 21-14 [54 minit]
Lee Kyung Won/Ha Jung Eun mn Shruti Kurian/Aparna Balan 21-13, 21-11 [30 minit]
Lee Yun Hwa mn Sayali Ghokale 21-10, 19-21, 21-12 [47 minit]


credit to, Nusa MAhsuri

[GAMBAR] kes tembak remaja. ulasan Ketua Polis Negara. Pada waktu bila polis boleh tembak?

Belum pun kita habis bicara tentang kes Aminulrasyid Amzah, ( Sebelum ditembak , Aminulrasyid Amzah didakwa mengundur kereta dan cuba merempuh pegawai polis untuk cuba melepaskan diri daripada sekatan jalan raya berhampiran rumahnya.) lagi isu tentang polis menembak remaja muncul di Tampin, Negeri Sembilan. Kali ni yang menjadi mangsa, Mohd Azizi Aziz berumur 17 tahun yang telah ditembak di perut. Kejadian berlaku kerana Mohd Azizi enggan berhenti selepas diarahkan oleh dua anggota polis peronda. Kerana tindakan Mohd Azizi, salah seorang konstabel terpaksa menembak Mohd Azizi di bahagian perutnya kerana mengesyaki sesuatu.

SHAH ALAM: Empat anggota peronda polis yang terbabit dalam kejadian tembak mati seorang remaja dipercayai anggota kumpulan samun awal pagi tadi di Seksyen 11 di sini, ditukarkan ke tugasan pejabat berkuatkuasa serta-merta.

Susulan kejadian itu, Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar, berkata pegawai dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor dilantik bagi menjalankan siasatan kes berkenaan yang disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

“Semua mereka ditukarkan ke ”desk duty” sementara kes ini disiasat, apapun pihak IPK Selangor akan menjalankan penelitian ke atas kes ini dari semua aspek,” katanya di sini hari ini.

Beliau berkata kesemua anggota terbabit akan disiasat secara terperinci bagi mendapatkan maklumat sebenar punca kejadian itu.

SHAH ALAM: Empat anggota peronda polis yang terbabit dalam kejadian tembak mati seorang remaja dipercayai anggota kumpulan samun awal pagi tadi di Seksyen 11 di sini, ditukarkan ke tugasan pejabat berkuatkuasa serta-merta.

Susulan kejadian itu, Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar, berkata pegawai dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor dilantik bagi menjalankan siasatan kes berkenaan yang disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

“Semua mereka ditukarkan ke ”desk duty” sementara kes ini disiasat, apapun pihak IPK Selangor akan menjalankan penelitian ke atas kes ini dari semua aspek,” katanya di sini hari ini.

Beliau berkata kesemua anggota terbabit akan disiasat secara terperinci bagi mendapatkan maklumat sebenar punca kejadian itu.


Khalid berkata dalam kejadian kira-kira 2 pagi ini, seorang remaja lelaki berusia 15 tahun mati terkena tembakan polis manakala rakannya berjaya melarikan diri ketika terserempak dengan kereta peronda polis (MPV) di kawasan Seksyen 11 di sini.

Beliau berkata kejadian tembakan itu berlaku apabila remaja berkenaan enggan berhenti dan cuba melarikan diri selepas anggota peronda polis terserempak dengan suspek yang menaiki kereta jenis Proton Iswara dan berada dalam keadaan mencurigakan.

Katanya anggota polis terbabit melepaskan empat das tembakan ke arah tayar kereta suspek di mana satu daripadanya dipercayai terkena suspek.
“Hasil pemeriksaan terhadap kenderaan yang dinaiki suspek menemui sebilah parang dipercayai digunakan untuk kegiatan samun,” katanya.

Mayat suspek dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang untuk dibedah siasat. – Bernama

Sumber : Bharian.com.my

Polis hanya boleh melepaskan tembakan bagi mempertahankan diri, - Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan.

Monday, May 10, 2010

Ninie for the Adidas Ole KO Challenge!



ni kalau ade bola hujung kaki tu, relax je bola tu pusingpusing.
T.T

ok, mule mule, kite dengar perkabaran gembira, diumumkan,

The Season 1 & Season 2 bloggers will be playing futsal one-on-one at the Adidas Ole KO road show at Centre Court, Mid Valley Megamall, Friday May 21, 7.30pm!

tak cukup gembire ke tu? harus la gembire kan, korang boleh datang, jumpe jojo, huyoooo, jumpe RedMummy ke. heheheheheheh ;))

Season 2 blogger mesti menang punye sebab ade Ninie. tengok la orangnya, kecil molek, sopan santu, bergaye, gagah, tangkas dan segalenye. sape lagi yang musykil akan beliau pergi sekarang melawat blog beliau. pergi tengok betape terrornye beliau ni,

meh,share gambar skit.


:ko boleh buat?:

ha, tengok, kan dah ternganga.
dah bagitau dah wanita kecil molek ni terror.
dier active beryoga,
so mesti berstamina, bertenange.
takdenye nak pancit.
main satu sejam straight pun mesti takde hal punye la.
badan ringan babe, boleh main terbangterbang je dalam tu nanti
kikiiikiii +.+

kalau dilihat Ninie ni seorang yang optimis,
macam segale yang ingin dihajati akan dibuat sehabis baik untuk jadikan kenyataan,
so rasenye kalau Ninie yakin dier boleh buat esok, so mesti dier akan buat yang terbaik punye,
menyesal la korang kalau tak pegi tengok nanti,
melepas aksi yocer, gabungan yoga+soccer.
HEHEHEHHE ;p

yela,
nanti berlipat liapt badan Ninie nak jaringkan goal.
bergaya tu.
yang lain meleleh air liur tengok, dah hilang fokus,
HAHAHAH ;)
menambahkan sebab kenape Season 1 mesti menang punyoo.
Ninie ade babe, jangan risau ahli Season 1
pemain terbaik, penuh berstamina ni.
yakin boleh menang punya ;p


tiada yang lebih layak la untuk menang selain Ninie,
ngehee

takcukup lagi ke sebab ni?
cukup kan?
korang tengok aksi yoga dah gentar,
ni kan aksi rembat bola dalam goal,
ramai plak mamat mamat gigit jari kagum dengan hasil sepakan Ninie nanti.
jealous ooo Ninie terror.
terus kene bukak kelas mengajar bola plak.
tak pun ramai pulak jejake nak join kelas Yoga Ninie
hahahahaaaa, kalau ade yang berminat lepas bace,
Ninie harus bagi saya commission ok?

hidup Ninie ;)

http://projectalpha.com.my/download/week10b_img.jpg
:jangan lupe kekalkan kewangian dengan senjate ini:


layan video okkk,









Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS. Catch the Project Alpha bloggers at the Adidas Ole KO road show at Centre Court, Mid Valley Megamall, Friday 21 May at 7.30pm!

Thursday, May 6, 2010

Top 5 - best phone in the world

hai, ni ade skit senarai hand phone yg aku rs bebaloi unt org kt malaysia ni pki la.. dr dulu smpi skang dh mcm2 jenis fon aku pki ni yg aku rs plg OK utk org kt malaysia ni pki.. mari kite tgk mane yg kene.........


1. iphone




iphone bkn la frenly user pd org malaysia sbb bkn ramai pn yg pki.. tp pd hakikatnye iphone ni mmg sesuai digunakan oleh sume org.. fon ni lg sesuai diguna oleh org yg suke bmain dgn applikasi@application.. touch screen die xsame mcm touch screen fon lain sbb die gunakan haba dr tgn manusia.. mcm fon lain menggunakan tekanan dr tgn atau styles.. tp fon ni yg xbest die xde video call.. wlpn ade 3g tp tu just untk surf web je.. wlpn agk best bile dh gune tp fon ni sensitif dgn udara yg pns.. so beware!!!

http://areacellphone.com/wp-content/uploads/2010/01/nokia-n900-android-dualboot.jpg

2. nokia n900
fon ni sesuai untuk golongan yg elit atau yg suke keypad qwerty.. fon ni jgk boleh touch screen. so fon ni ade 2 function la.. app dlm fon ni masih sme dgn fon2 n-series tp icon die ade yg sedikit bebeze.. fon ni best jgk tp bsr skit la kalau nk simpan dlm poket yg pki suar jeans tu..

http://www.connectstat.com/mobile-phones/wp-content/uploads/sony-ericsson-x10.jpg

3. sony ericsson X10
fon ni mmg style kalau korang pki sbb fon ni cantik jgk.. screen pn bsr & boleh tahan gk nipis.. tp kt malaysia blum byk jual lg fon ni.. so sesape yg minat sony kne tgu la..

http://hongkongphooey.files.wordpress.com/2009/05/nokia-n97.jpg

4. nokia n97
fon ni same mcm n900 jgk tp rupe je lain..

http://img.gsmarena.com/vv/pics/nokia/nokia-n82-05.jpg



5. nokia n82
fon ni antara fon yg terbaik pernah saya ade jgk.. function die lebih kurang fon kt atas ni.. fon ni mmg tahan.. camera yg cukup bgs bg n-series.. fon ni ade gps gk & fon ni lebih cepat tarik signal setelit dr fon lain yg sy penah cube..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...