Monday, January 10, 2011

Petua orang tua-tua

*Petua org tua-tua
Penyeri muka
ambil sedikit air kelapa muda dan sapu kan pada muka setiap pagi.. bagi orang islam bacalah selawat keatas nabi dan bagi bukan islam boleh berdoa mengikut ajaran masing2 sebelum menyapu air itu.. sapukn pada bahagian depan muka dan tarik kebelakang untuk menegangkan kulit muka.. biarkan 10-15 minit kemudian bilas dgn air suam..
cara menghilangkan jerawat
jika anda nampak kelapa yang baru ditebuk tupai, ambil lah air kelapa yang sedang menitik dari kelapa itu kemudian sapukan kemuka.. insyaallah muka akan besih dan berseri-seri..
cara menyejukkan badan
ambil sebaldi atau berapa byk air yang anda perlukan untuk mandi. kemudian cari beberapa helai daun jambu batu dan masukkan kedalam air itu.. biarkan beberapa minit kemudian mandi air itu..

13 comments:

  1. patut la makwe awak nmpk berseri je..ni rupenye petue nye.. hehehehe

    ReplyDelete
  2. mana agaknya nak cari kelapa yang telah ditebuk tupai tu yer..huhuh~

    ReplyDelete
  3. wah.petua..air kelapa eh..jap pi carik.

    ReplyDelete
  4. Suke petua2 guna brg2 dr alam semulajadi ni..

    ReplyDelete
  5. Akak pun teramal juga petua zaman dulu.

    ReplyDelete
  6. wah,bagus nih...leh praktikkan
    ^_^

    ReplyDelete
  7. wah. nak cuba la.cara2 nak hilangkan parut demam campak ada tak ?? tgh kena ni. huhu ;p

    ReplyDelete
  8. nak cop kelapa yg baru ditebuk oleh encik tupai itu (*_*)

    ReplyDelete
  9. cik cahya>> parut demam campak susah nk ilang.. g farmasi la beli ubat hilangkn parut.. botol die warna coklat.. name die saya xingt.. tp mmg baik la utk hilgkn parut

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...